woensdag 25 mei 2016

De koning(in) te rijk?



BREEKijzer groepsexpositie in ICER t/m 26 juni 2016
Kunstenares Emeke Buitelaar happy “in” ICER

Mijn missie is om via mijn kunstuitingen steeds meer mensen de onuitputtelijke bron van liefde voor de kunst en zichzelf laten ontdekken.

Mijn visie - ideaal en droom - is om verbindingen tot stand te brengen. Tussen mensen onderling en systemen waarin mensen leven en/of werken. In mijn kunst wil ik de kern van een onderwerp of persoon tot uiting brengen. Contacten werkelijk aangaan waardoor het leven kan stromen en er ruimte is voor beweging en groei. Mijn kunst mag beroeren, ontroeren en tot nadenken zetten. Maar vooral een opening bieden naar gevoel.


Zeven jaar geleden kwam ik voor het eerst langs de DRU Cultuurfabriek en riep uit: “Hier wil ik graag een bijdrage aan leveren als kunstenaar!“
Gisteren liep ik als een koningin rond bij ICER, even de groepstentoonstelling van Kunstenaarscollectief BREEKijzer bekijken. Sprakeloos was ik, de kunst van meerdere kunstenaars was zorgvuldig opgehangen en goed op elkaar afgestemd. Ook nam ik alle tijd om rustig door de Afbramerij en de Giethal te lopen. Ineens voelde ik mij de koning te rijk om te horen bij een club met zoveel potentie, inzet en innovatie. 

Kom cultuur snuiven en kijk met een bewonderende blik!

Emeke Buitelaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten